Pazartesi, Şubat 23, 2015

Ondan Bundan Şundan

Oscar ödülleri sonunda belli oldu. Bir kaç filmi izleme şansım oldu ama kazananı henüz izlemedim. Onu da izlemek farz oldu. Peki  Oscar'ı kim kazandı ? Birdman 4 dalda oscar alarak ipi göğüsledi. İşte liste.


EN İYİ FİLM
Birdman (Alejandro González Iñárritu)
EN İYİ YÖNETMEN
Alejandro González Iñárritu (Birdman)
EN İYİ ERKEK OYUNCU
Eddie Redmayne (The Theory of Everything)
EN İYİ KADIN OYUNCU
Julianne Moore (Still Alice)
EN İYİ ÖZGÜN SENARYO
Birdman

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
J.K. Simmons (Whiplash)

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Patricia Arquette (Boyhood)

EN İYİ ORJİNAL FİLM MÜZİĞİ
Glory (Selma)

EN İYİ ORİJİNAL ŞARKI
The Grand Budapest Hotel (Alexandre Desplat)

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI
The Grand Budapest Hotel (Milena Canonero)

EN İYİ MAKYAJ VE SAÇ
The Grand Budapest Hotel (Frances Hannon ve Mark Coulier)

EN İYİ KURGU
Wiplash (Tom Cross)

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM
Ida (POLONYA)

EN İYİ ANİMASYON
Bir Hero

EN İYİ BELGESEL
CitizenFour

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Birdman (Emmanuel Lubezki)

EN İYİ KISA FİLM
The Phone Call (Mat Kirkby, James Lucas)

EN İYİ KISA BELGESEL
Crisis Hotline: Veterans Press 1 (Ellen Goosenberg Kent ve Dana Perry)

EN İYİ SES KURGUSU
American Sniper

EN İYİ SES MİKSAJI
Whiplash
EN İYİ UYARLAMA SENARYO
Graham Moore, "The Imitation Game"
Hayırlı uğurlu olsun. Haydi yeni oscarlara bakalım. Tüketim toplumuyuz ya, bunu da tüketiverdik bir gecede.
Burada
Sürücüsü olmayan bir taksi hayal edebilir misiniz ? Ben cümleyi okuduğumda bile hayal edemedim ama hayal eden birileri var. Yazılım geliştirici, eski bir google teknisyeni  olan Mike Hearn hayal ediyor ve uzmanlar 20 yıl içinde bunun gerçekleşebileceğini söylüyor. Ben göremem sanırım ama görecek yeni nesillere selam olsun.  TIKTIK 

Orada saat kaç, hava kaç derece gibi şeyleri merak ettiğiniz bir yer varsa dünyada, anında bu bilgilere ulaşmanızı sağlayacak bir web sayfası size. TIKTIK 

Gülmek her derde deva. Yapılan çalışmalar, gülmenin hastalıklara iyi geldiğini ortaya çıkarıyor her seferinde.  Kalp, tansiyon, şeker, depresyon  dahil bir çok şeye iyi geliyor gülmek. Peki yeterli sayıda gülebiliyor muyuz ? Bu hayat şartlarında, bu gündemlerle gülmek yerine bol bol ağlıyoruz. Bebekler günde 300 kez gülüyormuş, erişkin bir insan ise üç yada beş kez. Güldüğümüz zaman vücudumuz endorfin salgılıyor, ki bu da mutluluk hormonu anlamına geliyor. Bu hormonu dışarıdan almak mümkün değil, vücut kendisi üretiyor. Vücutta endorfin salgılandığı zaman, tüm damarlar genişliyor, tansiyon düzenleniyor, ve kalpteki ritm bozukluğu azalıyor. O zaman ne yapıyoruz, bir miktar endorfin salgılamak için ,  İki Kum Tanesi facebook sayfasını ziyaret ediyoruz. Hatta sayfayı beğeniyoruz, takibe alıyoruz ki, sık sık gülüp mutluluk hormonumuzu artıralım TIKTIK 

Güzel, pırıl pırıl, tertemiz, huzurlu, mutlu, sağlıklı bir hafta diliyorum hepimize. Ve vakti bol olanların oyalanması için üç  dergi linki ile noktalıyorum yazımı. 


2 yorum:

  1. Birdman seyrettim yeni ama beğenemedim ben. diğerlerini bulup
    seyredeceğim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç birini beğenemedim, anlamıyorum bu işten Buketcim.:) Büyük Budapeşte oteli'ni sevdim biraz, bir de The Theory of Everything'i. "Boyhood" çok uzun geldi bana. 2:45. Ama yine de izledim. "The Imitation Game" i de tarihi anlamı dolayısı ile sevdim. Zevkler farklıdır daima, bakalım sen neleri beğeneceksin. Yazarsın herhalde, okurum zevkle.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...