Perşembe, Şubat 05, 2015

Muhallebi

Bu yemek tarifi işi bir hayli zormuş. Yemek bloggerlarının önünde saygıyla eğiliyorum bu yüzden. Bu haftayı yaptığım yemek tariflerine ayırmıştım. Çok şükür iki gün kaldı. Azimliyim onu da tamamlayıp, yemek macerasına son vereceğim.

Anneciğim çok çok lezzetli yemek yapardı. Bir gün aniden yemek yapmayı bıraktı ve işi bana devretti. Anadolu kültüründe "el vermek " diye bir şey vardır, annemde "elimi sana veriyorum " diyerek o leziz yemeklerini benimde yapabilmemi sağladı. Zaten çocukluğumdan beri onun yamaklığını yapmıştım. Tuzu ver, soğanı soy, maydanozu yıka, yağı erit vs,vbg.

Bazen,"kendim uydurdum bu tarifi" der bir şeyler yapardı. Bugünkü muhallebi tarifi içinde aynı şeyi söylerdi. Burada ben de bir şey söylemek istiyorum. ÇOK ÖZLEDİM



Malzemeler:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağından bir parmak az un

Yapılışı:
Toz şekeri, unu bir tencereye koyuyoruz. Çırpma teli ile karıştırıyoruz. Ocağın altını orta ateşte yakıyoruz. Sütümüzü yavaş yavaş ilave ediyor ve sürekli karıştırıyoruz. Kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz, kaynadıktan sonra ara ara karıştırarak 5-10 dakika kadar daha pişirip ocağın altını kapatıyoruz.  Muhallebimiz hazır. 

Sunumu sizin zevkinize kalmış. İster sade tüketin, ister içine muz doğrayın, ister çilekle servis yapın, isterseniz üzerine ve içine bebe büsküvisi koyarak , yada oreo ile servis yapın. Tamamen zevke kalmış bir sunum. Mesela ben bir keresinde yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi, üzerine yarım kesilmiş Trabzon hurması ile servis yaptım.




     
                              
                                                  Afiyetle yerken kulaklarımı çınlatınız. 

2 yorum:

  1. babam su isterdi, suyu verdiğimizde anana babana rahmet olsun kızım derdi, öyle diyesim geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dermiş, hepsine rahmet olsun inşallah.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...