Cumartesi, Şubat 07, 2015

Çuha çiçeği bakımı




An itibari ile yemek blogger'lığından istifa ediyorum. Ve bu işi yapan arkadaşlarımı bir kez daha tebrik ediyorum. Dışarıda tam bir bahar havası var. Balkonumdaki hercai menekşeler gülümsemeye başladılar. Bilmiyorlar ki bu hafta soğuklar yeniden geri dönecek, belki yine karlar altında kalacaklar. Dün Koçtaş'tan çuha çiçekleri aldım ve menekşelere arkadaşlık yapsınlar diye balkondaki boş saksıya yerleştirdim. Şimdi tek endişem havalar yeniden soğuyunca çuhalarım bundan etkilenecek mi ? Bahçede donmadan kalabiliyor ama balkonda saksıda duracak mı acaba ? Çünkü benim balkon bir hayli soğuk oluyor. Daha önceki yıllarda da dikmiştim bir şey olmamıştı. Kısmet.


Çuha çiçeği ve bakımı (Primula Vulgaris) 

Park , bahçe ve balkonlar için uygun bir bitkidir. Ev içinde yaşaması zor. Serin (24 dereceden az ) , havadar ve güneş alan  bir yerde olursa ev içinde yaşama şansı olabilir. 

Yarı gölge yerleri sever. Kışın çiçek açar, Haziran sonuna kadar çiçekte kalır. Bahçede _ 35 derece soğukluğa kadar dayanabilir. 

Yazın dinlenmeye geçer. Bu dönemde güneş almayan, kuzey yada kuzey doğu bir yere alıp , toprak yarıdan fazla kuruyunca sulamak gerekmektedir. Yazın direk güneş alan bir yerde yaşaması mümkün değildir. Bitkiyi kaybedersiniz. 

Çok yıllık bir bitkidir ve kendi kendine çoğalır. Yanlarından verdiği yavruları ayırıp dikerseniz bir sürü çuha çiçeğiniz olur. Eylül ayında, bitkiyi  saksıdan alıp , gelişmiş yavruları kökten ayırmak sureti ile yapabilirsiniz bu işlemi. 

Sulamasını öğle saatlerinde yaparsanız daha iyi olur. Akşam sulamalarında bitkide su tanecikleri kalacağından, külleme olabilir. Hastalıklarından biri de yaprak bitidir. Böyle bir şeyle karşılaşırsanız ilaçlama yapmanız gerekecek. 



Çok neşeli çiçeklerdendir. Ruhunuza keyif katar. Kendine has bir kokusu vardır. İyice yaklaşıp koklarsanız hissedebilirsiniz. Yaklaşmışken bir de öpücük konduruverin. Herkesin olduğu gibi onunda sevildiğini bilmeye ihtiyacı var. <3

*yeni blogum Anıların Ayak İzi için TIKLAYINIZ

5 yorum:

  1. Sarı mor ve yine daha açık mor renk 3 tane aldım ben de mutfak penceremde duruyorlar..her sabah ilk onları görüyorum çok güzeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm renklerine hayranım. ruha neşe katıyorlar di mi .. Keyifle seyredin :)

      Sil
  2. Soğuklarda içeriye alsan bende bahçemde sardunya yetiştiremiyorum saksıda yetiştiriyorum..kışları içeriye alıyoruz halbuki İzmir de bahçelerde hiç soğuk almıyor..köy daha soğuk oluyor...çiçekler hiç solmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçeriye almadım, zarar görmediler. Neyse çok şükür soğukları atlattılar. Biraz yaprakları karardı ama yine de canlandılar. keyifliler bu günlerde. Bahçede sardunya zor, en ufak bir soğukta hasar görüyor.

      Sil
  3. Salam bu gul hansi aylarda eklir .ve nece eklir.zehmet olmasa deyerdizde

    YanıtlaSil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...