Cumartesi, Ocak 17, 2015

Sinir oluyorum

Sanırım geri kafalıyım ben. Yada fazla tutucu. Hiçbir şeyci olmamama rağmen, milliyetçiyim de haberim mi yok acaba. Gördükçe öfkeleniyorum, okudukça öfkeleniyorum, duydukça öfkeleniyorum. Bünyeme zarar verecek ölçüde öfkeleniyorum hatta bazen. Tansiyonum fırlıyor resmen. 
Sorun şu. Memleketimde Türkçe kelimeler yerine İngilizce kelimeler kullanılması. Bir kaç kez yazdım bu sinir olma durumumu. Bugün yine yazacağım, en azından rahatlarım biraz. 

Geçen pazar babam çağırdı yanına. Gazetede bir inşaat ilanının, sunulan hizmetler kısmı  takılmış gözüne. Concierge, Housekeeping,Vale hizmeti, Lounge, bellboy, reception,spa gibi bir sürü yabancı kelime. Bunlar ne demek diye sordu. Valla bir kısmını bende bilmiyorum dedim. Bilebildiklerimi izah ettim. Sorduğu kelimeler sunulan hizmetler kısmında yazıyordu.  
İnşaat isimleri ise ayrı bir güzelleme ..Crystal Towers, Diamond Tower, Akkent Paradise Gardens Recidance  vs.vbg

Az önce gördüm. Bir Recidance ilanında  şuna benzer bir şey yazıyordu. Girişte sizi Picasso'nun eseri karşılayacak. Beni Hoca Ali Rıza'nın bu eseri karşılasın mümkünse. Tamam Picasso'da olsun ama bu da olsun. 

Kaynak : Fotoya tıklayın

İnstagram'ı, twitter'ı  açıyorum. Good morning, Hello, Happy weekend le başlayıp, İngilizce kelimelerle devam eden cümleler. Takip ettiğim kişi Türk, ben Türk'üm ama onun ne yazdığını anlamıyorum. Bir sürü yabancıyı takip ediyorum, kendi dillerinin dışında bir tek kelimeye rastlamadım. Kimse bize "günaydın" demiyor.

Şehir içinde sürekli yabancı tabelalar. Açılan lokantaların , pastanelerin , tamamının adı yabancı. Türkçe isim koyanları sarılıp öpesim geliyor. Menüler deseniz ayrı tantana. Hayalimde, her şeyi Türk olan bir mekan açmak var. O kadar hırslanıyorum.

Yabancı dile , gelişime, ilerlemeye, küreselleşmeye karşı değilim. Sadece üzülüyorum. Yabancı dil bilmiyorum. İngilizce bir kaç cümleyi zor kurarım. Kendi vatanımda okuduklarıma  bön bön bakmak gücüme gidiyor. Herkes istediği dilde yazma hakkına sahip. Sadece ,bana sunulan şeylerin Türkçe olmasını istiyorum. Yanlış mıyım ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...