Salı, Ekim 21, 2014

İkinci Üniversite



Sosyalleşmek insanın hayatına her zaman bir artı değer katmaktadır. Tozlarımdan silkinebilirsem , uzun süre ara verdiğim sosyal hayatıma geri dönmek hedefindeyim. İnziva nereye kadar değil mi ama. Bu tembelliğin sonu bir çok hastalıkla bana geri dönebilir zira. Bu sabah ki fikrim bu ama umarım istikrarlı olabilirim. Al işte bu kelime bile, hala tozlarımın altında uyumakta olduğumun bir belirtisi. 

Resim kurslarına bu yılda devam ediyorum. Allah'tan o kadarcık bir sosyalliğim hala mevcut. ve işte bu sosyalliğin artısı. Sınıfımızda torun torba sahibi şeker bir ablamız var. Ülkü abla. Bugünlerde çalıştığı kurumdan emekli olacak. Geçen ders bir sohbet esnasında, "emekli  oluyorum, bunca yıl çalışmış bir bayan olarak evde sıkılacağımı gayet iyi biliyorum, o yüzden ikinci üniversiteye yazıldım " dedi. Tebrik ettik ve üniversite sınavlarındaki başarısından dolayı da ayrıca takdir ettik. Yok dedi , sınava girmedim, Anadolu Üniversitesinin ikinci üniversitesine yazıldım. Böyle bir şeyin olduğunu ilk kez duydum. Benim gibi diğer arkadaşlarımda duymamış. Daha önce bir üniversite bitirmişseniz, sınavsız olarak, kendi bitirmiş olduğunuz bölüm dışında , başka bir bölüme kayıt olup okuyabiliyorsunuz. Ülkü abla kaydını sosyoloji bölümüne yaptırmış. Ben hemen kestirdim attım, bu yaştan sonra ben okuyamam  diye. Bu  sabahta o fikrimi acaba okuyabilir miyim diye değiştirdim. Açtım ikini üniversite internet sitesini araştırdım hangi bölümler var diye. İşte size liste. 

Açıköğretim Fakültesi (Önlisans)
  • Adalet
  • Bankacılık Ve Sigortacılık
  • Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri
  • Dış Ticaret
  • Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı ****
  • Emlak Ve Emlak Yönetimi
  • Ev İdaresi
  • Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İlahiyat
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İşletme Yönetimi
  • Kültürel Miras Ve Turizm
  • Laborant ve Veteriner Sağlık *
  • Lojistik
  • Marka İletişimi
  • Medya ve İletişim
  • Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
  • Özel Güvenlik ve Koruma ***
  • Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Sosyal Hizmetler *
  • Spor Yönetimi
  • Tarım
  • Turizm ve Otel İşletmeciliği *
  • Turizm ve Seyahat Hizmetleri *
  • Yerel Yönetimler
Açıköğretim Fakültesi (Lisans)
  • Felsefe
  • Sosyoloji
  • Tarih
  • Türk Dili ve Edebiyatı
İşletme Fakültesi (Lisans)
  • İşletme
  • Konaklama İşletmeciliği**
İktisat Fakültesi (Lisans)
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri       
  • İktisat
  • Kamu Yönetimi                
  • Maliye
  • Uluslararası İlişkiler
Felsefe, sosyoloji ve radyo-televizyon programcılığı cazip geldi. Okumanın yaşı yok demiş büyüklerimiz. Bunlardan birini okumak bana bir hedef olsun dedim bende. Bu yıl için kayıt süresi 17 Ekim'de  bitti. Biz yetişemedik ama gelecek yıl aynı fikirde kalırsam büyük ihtimalle radyo-televizyon programcılığı öğrencisi olurum.

Paylaşma nedenime gelince; bu güzel imkanı benim gibi bilmeyenlere duyurmak. Mutlaka çevrenizde değerlendirecek birileri olacaktır. Bu eğitim şartları sadece Anadolu Üniversitesi  ile sınırlı değil. Erzurum Atatürk üniversitesi ve İstanbul üniversitesinde de var.

Konu ile ilgili linkler

http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/Default.html

http://atauzem.atauni.edu.tr/

http://auzef.istanbul.edu.tr/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...