Pazar, Haziran 08, 2014

Pazar şarkısı

Sizi bilmem ama ben, benim pazar şarkılarımı özledim. Hatta az önce arşivdeki pazar şarkısı yazılarını okuyup bazı şarkıları dinledim. Neler neler yazmışım, neler düşünmüşüm. Ve epeydir hazırlamadığım için sırasıdır artık deyip başladım hazırlamaya.



Country müzik kulağımı hoşnut eden türlerden birisidir. Ben çocukken  babamın kovboy filmi seyretmeyi sevmesidir belki de buna sebep. Ben ilk western filmimi Ankara'nın Tandoğan semtinde bulunan Orduevi sinemasında izlemiştim. Filmin adı İyi, Kötü ve Çirkin. Ne büyük şans, çok güzel bir film izlemişim o yıllarda. Filmin müziği Ennino Morricone tarafından yapılmış. Şahane film müziklerinden biridir. Ama bugünün şarkısı o değil. Filmi yakın zamanda tekrar izlemeli. Country western diye bir müzik oluşmuş zamanla. İşte bende tam bu noktada sevmişim. Hem country'sini hem western'ini . Kovboylar güzel insanlar değil mi sizce de ?



Country müzik ,1920 lerde Amerika'nın güney eyaletlerinde, fakir köylüler tarafından ortaya çıkarılan bir müzik türü. Ve bu türün en önemli seslendirenlerinden birisi de Johnny Cash. Cash hayata hüzünlü bir başlangıç yapmış. 12 yaşında kardeşi ölmüş. Kardeşinin ölümünden kendini suçlamış. Lise yıllarında gitar çalmaya başlamış. Askerlik görevini bitirince müzikle daha yakından ilgilenmeye başlamış ve ilk şarkısı Cry cry cry müzik listelerine girmiş. Ama o da değil bugünün şarkısı.

wikipedia
Her şey iyi hoş ama ne yazık ki kendisi uyuşturucu bağımlısı ve bu hayatını elbette kötü etkiliyor. Eşinden bu yüzden boşanıyor. Evin her yerine haplarını yerleştiriyor ve onlar olmadığı zaman krize giriyormuş. Üzücü. Cash siyah giyinmeyi seven bir adam ve bu görüntüsüyle hafızalarda yer ediyor. Hatta, kendisini anlatan Man in Black adlı bir şarkı yapıyor. Ama bu da değil bugünün şarkısı.



Bugünün şarkısı  kovboyları anlatıyor. Şöyle başlıyor şarkı "Yaşlı bir kovboy, karanlık ve rüzgarlı bir günde at sürmeye çıktı. " şarkının adı Ghost Riders İn The Sky 
Şarkı sizi nerelere götürür bilemeyeceğim ama beni, uçsuz bucaksız dağlara, yabani atların dolaştığı, nehirlerin çağladığı yerlere götürüyor her dinlediğimde. Hatta kendimi atımın üzerinde, diğer kovboyların arasında ilerlerken görüyorum. 

                                  Keyifle dinleyin TIKTIK 

*Johnny Cash'in bir web sayfası var. Oradaki radyodan diğer eserlerini dinleyebilirsiniz. İlginizi çekerse TIKTIK  Web sayfasının yöneticisi Cash hayranı ve koleksiyoner Bill Miller. Miller topladığı Cash'e ait şeyleri ailesinden verilenlerle bir araya getirerek Johnny Cash müzesinin açılmasına katkı sağlamış.

2 yorum:

  1. Sevgili Füsuncuğum ne özlemişim şu tık tık lı bizi bir yerlere alıp götüren, kah sevimli yerler kah harika şarkılar.. Cauntry müziği bende severim. TRT iyiki hala sık sık geç saatte de olsa kovboy filmlerini yayınlıyor ben her cumartesi gece geç saatte izlerim severek. Şimdi bu parçayı izlerken Dallas'ta oturan arkadaşım İncinin yanında olmak istedim. Teşekkürler bu güzel önerin için.. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatcımmm, ben de senin o güzel yorumlarını özlemişim. İyi ki varsın :) Tv izlemediğim için hiç haberim yoktu film yayınlandığından. İzlerim ben de o zaman. İyi ki söyledin :)

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...