Cuma, Haziran 01, 2012

Petunya

Şimdi fide zamanı. Balkonların güzelleşme zamanı. Ben de  balkonumu güzelleştirme  çabası içindeyim bu aralar. Sardunyalar, petunyalar, küpe çiçekleri, alisyumlar çiçekçilerde fide halinde satılmaya başladı. Ben sardunya ve petunya aldım. Bugünü petunyalarıma ayırdım. Gönlüm, her renginden, saksılar dolusu petunya dikmek istiyor  ama iki sandalyelik balkonda her istediğim olmuyor tabii ki. Olsun, olanlarda yeter bana. Çokta tok gözlüyüm. Bir o kadar da polyannayım . 




Önce en yakınımdaki çiçekçiden  80 kuruştan  fideleri aldım . Çok daha ucuza alınabilir ama onun için Karşıyaka'ya seralara gitmek lazım  , üç tane petunya fidesi için oralara gidilmez tabii. Geçen yıldan bir mini saksım vardı  onu çıkardım. Masanın üzerine gazeteleri yaydım. Saksının içindeki toprağı tamamen boşalttım. Ve bir güzel karıştırdım. Yani toprağı havalandırmış oldum.


Fideleri saksısından çıkardım. Annem fidenin alt kısmınıdaki kökleri elimle biraz gevşetmemi söyler, daha güzel tutarmış. Ben onun yalancısıyım valla. Söylediği gibi yaptım.

 Sonra saksının altına biraz toprak koyup fideleri yerleştirdim. Kalan toprağıda geri doldurup dikim işini tamamladım. Can suyunu da verdikten sonra balkondaki yerine yerleştirdim.  Bu yıl sadece kırmızı dikmeyi tercih ettim. Çok güzel renkleri var aslında. İki tanede çingene pembesi aldım. Onları menekşelerin arasına diktim. Diğer renklerde de fena halde gözüm kaldı. Neyse onlarıda bahçede seyrederim. Petunya'nın kokusu da renkleri kadar muhteşemdir. Ona su verdiğinizde size öyle bir koku ile teşekkür eder ki, mest olursunuz. Hele geceleri, balkonda kahvenizi yudumlarsınız, arada burnunuza o harika kokusu gelir, bir anda büyüler sizi. Her zaman da kokmaz, kendi istediği zaman salar kokusunu.

Bu nefis çiçek nasıl yetişir derseniz...

*Düzenli olarak su ister. Suyunu ihmal etmeyeceksiniz. Çok da sulamayacaksınız, kıvamında olsun. Toprağın nemli olmasını seviyor.
*Güneşli ve bol ışıklı ortamları sever. Dış ortam çiçeğidir. Ev içinde pek  yetişmez. Yetişse de verimli olmuyor. Rahmetli anneannem yazın balkonda bakar , kışın evin içine alır ve yaşatırdı. Ben başaramadım.
*Her tür toprakta yetişir. Nazlı değildir bu hususta.
*Çiçekli dönemimde gübre verirseniz hoşlanır ama vermezseniz de sesini çıkarmaz. Açmaya devam eder.
*Solan çiçekleri üzerinden alırsanız, daha çok çiçeklenir.
*Tek yıllık bitkidir. Kışın genellikle donar. Baharda yeniden fide alıp dikebilir yada tohumdan yetiştirebilirsiniz.
*Katmerlileri de var ama ben onları açtırmakta çok başarılı olamadım ne yazık ki. Sanki onlar daha az çiçek açıyor. Ama tek katlı olanlar bütün bir yaz çiçek açar. Eğer iyi bakarsanız sonbaharda bile çiçekli kalabiliyor.

Şehir merkezi dışındaki bahçemize de diktik. Onlar rengarenk . Ama henüz çok küçükler . Orta göbeği tamamen doldurunca tekrar çekeceğim fotoğraflarını.


Geçmiş yıllarda dikilenlerin fotosunu paylaşayım . Büyüdüklerinde onlarda böyle olacak inşallah.


Kısa süre sonra fideler biter. Dikmek isterseniz biraz acele etmelisiniz, son günler zira.

Hepinize rengarenk mis gibi çiçek kokan günler, geceler dilerim. Bu arada unutmadan ekleyim. İğdeler de açtı ve sokaklar missss gibi iğde (çalı çiçeği) kokuyor. Bir gece el ayak çekilince mahallenizde şöyle güzel bir yürüyüşe çıkın, muhakkak kokusunu duyacaksınız. Kulağımı çınlatabilirsiniz :)



4 yorum:

  1. CANIM ARKADAŞIM SENİ ÇOOOK SEVİYORUM ..
    ÇİÇEKLERE OLAN SEVDAMIZ BİZİ NE KADAR YAKINLAŞTIRIYOR...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim, çok tatlısın sen :)) Çiçekleri seven insanları da sever.

      Sil
  2. Kokuları buralara kadar geldi. Ne güzel olmuş bahçenizde. Şimdi o balkonda çiçekleri koklayarak kahve içmenin keyfi bir başkadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lilacım dört gözle kahvemi balkonda içebileceğim günleri bekliyorum. :) Ankara soğuk hala, balkona çıkılmıyor henüz. Bende evin içinden bulutları izleyerek içiyorum kahvemi.

      Sil

İki Kum Tanesi , zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür eder.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...